söndag 8 juli 2012

Sommarens resetips: Pescara, Italien

Hej vänner!
Nu var det längesedan jag bloggade...
Vi har nämligen varit iväg på en liten minisemester i Italien.
Vi tog flyget från Sandefjord till Pescara, som ligger på Italiens östkust.
Sol, värme, långa sandstränder, bra shopping och utsökt mat... 
Det kan ju inte bli bättre - eller hur?!

Pescara är en populär badort
vi upplevde att det inte var så mycket utländska turister där,
utan flitigt besökt av italienarna själva.
Badstränderna ligger inte mer än 10 minuter från centrum, 
och längs strandpromenaden låg restuarangerna och cafeerna på rad.
Vår miniferie varade lite mindre än en vecka, 
men vi fick sett och upplevt massor under denna tiden...
I ett par blogginlägg framöver ska jag visa er mer av vad Pescara 
och området runtomkring har att erbjuda.
Ha en fin söndag!

4 kommentarer:

  1. Ser helt fantastisk ut. Skulle gjerne
    ha tatt meg en slik tur, fått litt
    varme, sol og avslapping :)) Gleder
    meg til å se flere bilder. Klem fra
    Mette

    SvaraRadera
  2. Hei søte, endelig fikk jeg tid til en tur innom bloggen din igjen :) Vet du, den siste uken har jeg fantasert om å reise til Italia! Har tidligere vært i Toscana og det ga virkelig mersmak. Kunne veldig gjerne tenke meg å se sydligere deler av landet også. En av mine beste venninner er halvt italiensk, fra Sardinia og de ferierer der hvert år. Denne sommeren får vi nok nøye oss med København og Paris, men hvem vet hva neste år kan bringe :) Ha en fortsatt super søndagskveld!! Klemmer

    SvaraRadera
  3. Hei søta! Så herlig innlegg :) jeg elsker slike reise-innlegg, er helt bitt av reisebasillusken ;) Vi vurderte å reise til Pescara, men så ble det heller en uke på Sardinia. Men så gøy å høre litt om stedet, har ikke vært der, og vi var faktisk litt "skeptiske" - og det var bare fordi vi visste for lite om plassen og var usikre på om det var bra der. Men det er det altså, og det så jo virklig fint ut! Gøy at du anbefaler det, og gøy at dere har kost dere sånn :) Dette skal jeg huske på - reisene til Pescara kan man jo få kjempebillig - og kanskje blir det en helg dit en annen gang :) Takk for inspirasjon og for tipset. Herlig at dere stakk av sånn, det har jo ikke akkurat vært supersommer her i sør...(med unntak av i dag!), men nå må vi tro det kommer. Om en uke drar forresten vi til hjemlandet ditt :) God klem herfra

    SvaraRadera
  4. Åhhh vilka underbara bilder känner nästan ; ) sanden mellan tårna saknat dig på blogger hi hi kramar Sofia

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails