torsdag 21 juni 2012

Badrum - it's all about the details...

Jeeej! Äntligen är vi (så gott som) färdiga med vårt nya efterlängtade badrum!
I ca 2 månader har vi levt i ett totalt byggkaos
så nu ska det bli riktigt skönt att *pusta* ut lite.

Idag visar jag lite detaljer från det nya badet:
Villa Fjellheim, huset vi bor i, är en gammal Sveitservilla från slutet av 1800-talet.
Vi önskar att bevara den gamla klassiska stilen här i huset, 
men vi kombinerar gärna med moderna detaljer och lösningar, som är praktiska i vardagen.

Jag blev helt förälskad i denna armaturen till badkar och vask!
Det krävdes en lång tur över till Sverige för att hämta hem dessa 
- men det var värt både turen och varenda krona.
Blank krom är ju otroligt läckert!
På golvet i duschen har vi valt att ha detta stiliga brunnslock [sluk], 
det heter "New York" och kommer från Blücher.
Tvål och bodylotion från Savon de Marseille är en favorit här i huset, 
vi har de i flera olika och dofter.
Jag köper gärna de stora flaskorna med refill - det sparar både pengar och miljön.

Av min söta väninna M. fick jag de härliga doftpinnarna från Kremmerhuset.
Jag älskar doften av "Clean linen".

Handukar är ju ett must på badet...
Jag köper bara handukarna från Gant och Lexington
Enligt mig är det världens bästa handukar, som lika fina och goa år efter år.
De är ganska dyra, men man kan ju tillexempel passa på när det är rea.

Vi har alltid haft badkar i huset, men med nytt bad och badkar, 
gläder jag mig extra mycket till att krypa ner i ett skumbad och relaxa.

Imorgon kommer bilder av hela badet!
Ha en strååålande dag!

7 kommentarer:

  1. Heisann Joy:)
    Gratulerer med nytt bad!!!Herlege detaljer du viser.Likte kjempegodt sluken♥STILIG.Armaturane også...LEKKERT:)))
    Gleder meg veldig til badet vårt er ferdig når vi kjem frå tur i sommar.Då skal vi endeleg ta i bruk handdukane (frå Gant og Lexington) som vi har "samla på/kjøpt" i mange år♥

    Gleder meg til å sjå fleire bilder i morgon!!!!

    Ha ein fin torsdag vakre♥

    Klem frå Mette.

    SvaraRadera
  2. Gratulerer med nytt bad!
    Må være fantastisk herlig å være ferdig.
    Vi har et hovedbad som venter på oppussing. Kvir meg litt til å begynne på den prosessen. Vi har heldigvis et lite bad vi kan bruke når den tid kommer ;-)
    Armaturene dine var helt nydelig!!!
    Gleder meg til å se resten :-)
    Ha en fin dag :-)
    -Susanne-

    SvaraRadera
  3. Så flotte detaljer Joy! Og verdens søteste sluk <3 Gleder meg til å se helheten også!

    Klem

    SvaraRadera
  4. Nydelige detaljer! :-)
    Elsket sluket ditt!! Artig!
    Ha en finfin kveld!

    SvaraRadera
  5. VAKRE detaljer!!! Men det ikke rart med din utsøkte smak!

    SvaraRadera
  6. Ååååå gratulerer så mye, så utrolig deilig å være ferdig ,gleder meg til å se resten.. Armaturet var lekkert !!!! er på jakt etter ett nytt til vasken og den fasongen hadde passet perfekt ;)

    Ha en fin kveld Joy !!!

    Kramar :)

    SvaraRadera
  7. Gratulerer :) Kjempelekkert

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails