tisdag 1 maj 2012

Glada tomater!

Hej allihopa!
Hoppas ni haft en fin 1:a maj.
Idag har vi haft en härlig solskensdag i Kristiansand. 
Vi var på besök hos prinsens fadder och hans man, som har flyttat in i ett nybyggt hus -
med walk in closet och allt!
Nästan så jag fick lust att bygga nytt hus nu, hihi...
Vår inflyttningspresent var en tomatplanta, vilket föll paret i smak.
Vi blev serverade härlig grillmat, och sallad som innehöll våra tomater!
Jag köpte en extra tomatplanta till oss också...
Jag tycker att det är viktigt att visa prinsen att tomater faktiskt inte 
kommer ur en plastförpackning från butiken...
Nu ska vi låta plantan stå på köksbänken,
och så plockar vi tomaterna vartefter som de blir mogna.
När det blir varmare så ska vi plantera ut den i trädgården.
Gläder mig redan till tomatsallad med mozarella, basilika och olivolja - mums!

Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

  1. Nam! De ser veldig gode :) Jeg gleder meg til grilligs dager...

    Ha en fin kveld,
    Vicky

    SvaraRadera
  2. De såg veldig gode ut! :-) Ha en fin kveld! klem

    SvaraRadera
  3. For noen nydelige og fristende tomater!

    Viktig å lære barna hvor maten faktisk kommer fra! :)

    Klem

    SvaraRadera
  4. Høres ut som du har hatt en skjønn 1 mai i Kristiansand :) Og tomatplanter er ikke dumt - det står på listen her hos oss (må snart ut og gjøre storshopping på blomster og div planter til terrassen!), kan jo være smart å lære de små hvordan tomatene vokser ja , hehe...
    Også du? Takk for din ærlighet i din kommentar. Det overrasker meg dessverre ikke hvordan du opplever sørlandet. Jeg kan ikke annet enn å si meg enig, selvom jeg er herfra og bor her selv - men ja, mange åpner seg ikke opp, og holder mennesker på en mils avstand. Hit, men ikke lenger og dessuten "alt er greit" hele tiden..Lett å bli påvirket av, men gla for å høre at du holder på åpne deg sammen med gode, gamle venner. Ha en nydelig 2 mai :) klem til deg

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails