lördag 5 maj 2012

En bra start på dagen!

Idag startade jag dagen med en skön sovmorgon...
Visst är det härligt när man får sova ut ordentligt, så man verkligen får laddat batterierna?!
Finaste hubby hoppade upp med prinsen, 
och när jag kom upp satt de och myste med frukost framför Disney Channel.
Min frukost idag var enkel - men god.
Hemlagat knäckebröd med kokt ägg och Kalles kaviar... 
Jag är inte så väldigt förtjust i bröd,
men hemlagade knäckebröd är en favorit!
Jag har inget recept för detta, jag tar helt enkelt det jag har  i skafferiet och "slänger ihop det"...

Här har jag bara mixat krossade solroskärnor med linfrö och seseamfrön -
"fågelmat" som hubby kallar det, hehe.
Frömixen blandas med vatten tills det får en tjock konsistens, 
och så brer jag ut smeten tunt på ett bakplåtspapper.
1-2 timmar i ugnen på 150 grader. 
Precis efter att jag tagit ut plåten från ugnen, 
så rutar jag upp knäckebröden (medans de fortarande är varma).
Lite flingsalt på slutet blir pricken över i!

Sunt och gott och en bra start på dagen!

Önskar allihopa en fin fortsättning på helgen!
Idag ska vi på födelsedagskalas till en 4-åring, 
så nu får jag ställa mig och göra färdigt marsipantårtan till födelsedagsbarnet.

4 kommentarer:

  1. Brödet ser urgott ut och ägg och kaviar är min favorit fina fina Joy njut av lördagen kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Mmmm, tror jeg må bake! Dette så godt ut. Ha en finfin dag! Signe

    SvaraRadera
  3. Sunn og god start på dagen det der - og så fantastisk med slike fine menn som står opp med småttasene og lar konen få sove! Sånt liker vi ;)
    Tusen takk for at du tittet innom i dag med gode ord, det betyr masse for meg - og det er sånt som får meg skikkelig rørt. Takk for at du bryr deg!
    Jeg håper dagen din fortsatte bra - og at du nå får en fin lørdags kveld med dine skjønne. Her får vi besøk av gode venner og det ser jeg frem til. Vi tastes, søte deg. Og igjen - takk!! GOD klem til deg, Joy!

    SvaraRadera
  4. Bildene dine gjør meg sulten!! :-)
    Takk for koselig besøkpå bloggen.
    Vasen er fra Black Design. :-)
    Ha en fin kveld! klemmer

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails