torsdag 24 maj 2012

Blåbärsfest!

Ungar som springer under vattenspridaren, middag ute på terassen, kläder som hänger på tork i solen...
Ja det är fantastiskt med sommar, sol och värme!
Jag var snabbt inom matbutiken igår, och hittade ett erbjudande jag inte kunde motså...
En hel låda med blåbär för 120 kr!
Jag älskar blåbär och dessutom är det ju supernyttigt!
Med så mycket blåbär öppnade det sig många möjligheter.
Laga sylt, blåbärsmuffins, blåbärssoppa, blueberry cheesecake...
Igår fick det bli en klassisk smulpaj fullproppad med blåbär!
Ofta när jag lagar mat eller bakar så "slänger jag bara ihop lite på måfå"...
Till smuldegen har jag använt, smör, socker, vetemjöl, havregryn, kokosflingor och en liten nypa kanel.
Själva blåbären var naturligt söta, så de behövde inte något extra socker.
Till blåbärspajen serverade jag vaniljgrädde - mums!

Ha en fabelaktig dag kära vänner och bloggvänner!

2 kommentarer:

  1. Åh...nå fikk jeg typisk lyst på blåbær...sukk...så utrolig yum det der så ut! Mm-mm....!! Tenker det gjør godt med litt blåbærpai for store og små mager midt oppi alt arbeidet med badet!! lekkert badekar forresten - og veldig pen gutt!! ;)
    Kos deg massse, masse, Joy - det er bare så nydelig nå, varmt og godt :)) god klem herfra

    SvaraRadera
  2. Så heldig! Blåbær er sååå godt :) Jeg fikk faktisk hjemmelaget blåbærsaft i dag. Suupergodt!

    KLEM

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails