torsdag 12 april 2012

New York memories...

Just nu sitter jag och mimrar tillbaka på den våren för 3 år sedan,
då vi var på honeymoon i NY.
Både jag och hubby hade alltid drömt om att resa till NY,
så min morgongåva till honom från mig var en tur för oss två till The Big Apple!
Snällaste svärföräldrarna tog hand om vår prins (som då bara var 6 månader gammal) och lille voffsan.
Vi valde den gången att bo på anrika Waldorf Astoria.
Vi fick ett flott rum och blev uppvaktade med Champagne när vi checkade in!
Vi trivdes gott där, men hade jag fått bestämma idag,
så hade jag nog hellre valt något coolt boutique hotel i en annan del av stan...
Första kvällen hade vi fått bord på Gordon Ramsays at The London.
Eftersom vi kom direkt från en annan tidszon, hade vi våldsam jetlag,
i praktiken så satt vi och hade fine dining kl. 3 på natten...
Men matupplevelsen var fantastisk -
något av det bästa jag varit med på!!!
Vi gick och gick och utforskade staden på kors och tvärs,...
Stannade till för en kaffe på Starbucks, shoppade tills våra armar inte klarade att bära mer,
och bara njöt av storstadspulsen...
Sjävklart blev det promenad i vackra Central Park...
Väääldigt romantiskt!
[Jag drömmer om att resa hit igen med mannen o c h prinsen. Han hade älskat det!]
Vi var med på Sex and the city tour.
[Jag älskar SATC - det är min religion, hihi...]
Då var vi inom bland annat Magnolia Bakery...
Sweets 4 my sweet!
Mmm... Läckra cupcakes och andra söta frestelser.
Kanske världens bästa cupcakes?
I allafall världens mest berömda.
Eftersom vi inte hade all tid i världen under vår vistelse,
passade vi på att ta en helikoptertur så vi fick sett de mest kända byggnaderna.
Här har vi Frihetsgudinnan, som jag har fotograferat från helikoptern.
Väldigt häftig upplevelse - kan verkligen rekommenderas!
[Även min flygrädda man tyckte detta var awesome!]
Ja, vad mer kan man säga...
NY hade allt!
Detta var bara en liten del från vår NY-tur.
Vi fick sett och upplevt massor, men samtidigt så finns det så mycket mer jag vill se och göra...
I NY - och jag hoppas att jag kommer dit en dag igen!

Drömmer du om något speciellt resemål just nu?

9 kommentarer:

  1. Åhhh Joy vilka underbara bilder från er Honey moon : ) ser underbart ut vad fina ni är : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Så KOSELIGE bilder fra en herlig reise:)

    SvaraRadera
  3. *hopper opp og ned* Jeg og vil!! Jeg og vil!! :-) hehe
    DEt såg rent herligt ut! *løpe til mannen og mase litt på han om å fri til meg*
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  4. Så herlig, takk for at du deler! Og for et vakkert par dere er :) Jeg har vel vært ca 7 ganger i NYC, men alt for lenge siden sist nå, blir aldri lei :) Vi er jo på favorittreisemålet akkurat nå, som du vet :) Men en ny tur til NYC står høyt på listen. Aller først skal vi få tatt den planlagte turen til Paris i sommer, for å gjennoppleve vår bryllupsreise :) Håper din uke er finfin så langt, søteste! Solskinnsklemmer fra Miami

    SvaraRadera
  5. Ser ut som dere hadde en fantastisk tur! Spennende m helikoptertur =)

    SvaraRadera
  6. Takk for bildeturen! Takk for at du deler.
    Det ser virkelig ut som om deres tur var en fantastisk opplevelse!! Jeg har vært mange ganger i USA, men av en eller annen grunn har jeg ennå ikke vært i NY. Det må jeg snart gjøre noe med kjenner jeg. :o)

    Ønsker deg en fin helg!


    AW

    SvaraRadera
  7. Hei sweetie!
    Fantastisk at du deler :) Vi må ta en champiskveld og dele litt NY notater :)

    Jeg avsluttet en laaang arbeidsdag for noen timer siden og nå er jeg endelig ferdig pakket. Jeg kjenner at en uke med sol og varme kommer til å bli - åh så godt!

    Følg med inne hos meg i morgen og i uken som kommer, jeg kommer til å ha ett gedigent gavedryss :)

    Fin fredag!
    klemklem

    SvaraRadera
  8. Å, nå begynte jeg å lengte tilbake til NY :) Elsker den byen. Mannen og jeg var der sammen da vi enda "bare" var kjærester, og hadde en fantastisk reise! :) Gleder meg til å ta med barna, om ikke altfor lenge, og oppdage NY på en helt annen måte også. Nydelige bilder du deler, og så fin bryllupsreise det der hørtes ut som. Dere har ikke akkurat spart på noe ;) hehe...koselig, da. Selv har jeg klart å gå glipp av Magnolia Bakery hver gang jeg har vært der (hvordan er det mulig?) det skjer ikke igjen, for å si det sånn!!
    For tiden drømmer jeg om Sardinia. Dit går nemlig ferden om ikke altfor lenge. Jeg har reise-dilla, og må reise flere ganger i året....Det gir så mye. Ønsker deg en skjønn lørdag!! Her har jeg stått opp 06.15...er det ikke sjarmerende med småtasser som våkner på den tiden...`? (Grrr!!) Klem til deg fra meg

    SvaraRadera
  9. Vi var også i NYC på vår bryllupsreise - en helt fantastisk by som vi garantert skal tilbake til, så jeg deler din glede over byen :)
    Det er helt ok å dele oppskriften; gode ting er best når de kan deles!

    ha en flott lørdag :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails