fredag 17 februari 2012

Får jag fresta med en semla?

God fredag allihopa!
Så härligt att se att det är så många som vill vara med på min give away!
Jätteskoj att läsa om era favoritkaker och desserter,
många söta frestelser som jag har lust att prova ut!
Igår hade jag och prinsen en riktig bakdag, då vi bakade ett stort lass med härliga boller.
Snart är det fastlagssöndag (fastelavn) och då brukar jag alltid baka traditionella svenska semlor.
På norsk är det helt enkelt boller, fyllda med marsipan och krem.
Du kan se hur man lagar semlor här.
Senaste tillskottet i (min stadigt växande) samling med bakutrustning är dessa blomsterformarna.
Här har jag använt vit och gul marsipan och lagat somriga prästkragar!

Önskar allihopa en fin helg!

8 kommentarer:

  1. Mmmm, fastelavensboller er yammi:)
    Og så fine de var ♥
    Herlige prestekrager og, flink du!!

    Ha en finfin fredag!

    SvaraRadera
  2. Ja de så jammen fristende ut!
    Også så fine marsipanblomster:)
    God helg til deg

    SvaraRadera
  3. Så veldig gode ut.. Skal lage fastelavensboller i morgen jeg:) Fine marsipan blomster da:) Klem Julie

    SvaraRadera
  4. Du er virkelig bakemester harepus! MUMS!

    Fineste fredagskvelden til deg,
    her det hjemmealene kos med Nala!
    klemklem

    SvaraRadera
  5. Åhh vackert Joy perfekt form på bullarna : ) vackra blommor gör att man längtar ännu mer efter vår och sommar kram Sofia

    SvaraRadera
  6. nam,nam :) det så snadder ut!
    Så lekker R.M fat, har dilla på R.M

    klem

    SvaraRadera
  7. Nydelig de ser ut :)

    Ja vi er superfornøyde med utsikten vår :D Hærlig å se havet <3 Og hurtigruten går rett forbi vinduet 2 ganger hver kveld :)
    Ønsker deg en flott søndag
    klem Tove

    SvaraRadera
  8. Å så fin den blomsterformen er! Her blir det dessverre ingen fastelavnsboller i dag, men med bursdagsfeiringene vi har hatt i det siste ble det vel mer enn full dose sukker på oss uansett ;) Nå skal jeg skynde meg videre for å melde meg på din give away :) Ha en fortsatt super søndag! Klemmer

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails