lördag 25 februari 2012

D.I.Y etagefat...

Jag är en person som alltid har massor av ideer i mitt huvud... 
Syprojekt, mat/bakprojekt och interiörprojekt...
Inte alltid jag klarar att göra verklighet av mina planer,
men idag fick jag slutfört ett av mina interiörprojekt:
Etagefat!
Ni som följt bloggen ett tag vet kanske om att vi börjat samla på en ny flott service från Spode.
Jag fick plötsligt en idé om att laga ett matchande etagefat...
Här har jag demonterat ett gammalt etagefat (99 kr på Kremmerhuset) och använt "stängerna" till mitt nya etagefat.
Jag har köpt en specialborr som egentligen är anpassad till glas, 
men efter att ha provborrat i en billig gammal tallrik, 
så fick jag bekräftat att den även fungerar utmärkt till porslin.
Var noga med att mäta ut mitten ordentligt, 
innan du sätter borren i tallriken...
1, 2, 3 - färdig!
Här är det fritt fram att använda fantasi och kreativitet...
Du kan göra som jag och laga ett matchande etagefat till din favoritservis, 
eller varför inte plocka fram gamla loppisfynd och laga ett unikt etagefat med nostalgiska mönster eller retromönster!
Mmm... Franska makroner, serverat på det nya etagefatet.
Söta, dekorativa och farligt goda!

Ha en fin lördagskväll! 

14 kommentarer:

  1. Utrolig fint Joy, liker tanken på å kunne lage et personlig etagefat i stede for bare å kjøpe ett ;)

    Ha en deilig lørdag !!

    Kramar Maren!!

    SvaraRadera
  2. Det er kjempelekkert!!

    Hehe, rosa overdose ja... Da datteren min ble født fikk jeg litt noia, for vi hadde så mye rosa begge to. Endte med at jeg kastet ut mye rosa fra min garderobe :P Nå hater hun rosa, og nekter å ha på seg noe med rosa på.

    Ha en fortsatt fin helg :)

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Kan man köpa metallstången någonstans? Kram, kram

    SvaraRadera
  4. For en god idè og så fin det ble også:-D Nydelig servise :-D

    SvaraRadera
  5. Wow. Utrolig fint og veldig lurt!! Håper du har en fin helg. Klem

    SvaraRadera
  6. Så FLOTT det ble!!
    Nydelige tallerkner, og artig med et etagefat i samme stil ♥
    Så flink du er:)
    Og når man kan stæsje med nydelige makroner må det jo bare bli BRA!!

    Ha en fin fin kveld:)

    SvaraRadera
  7. Hei Joy!
    Nydelig etagefat du har laget:)
    Stilig!
    Jeg kjenner meg igjen når det gjelder tusen idèer...!
    Lekre makroner. Har du laget de selv?
    Har lyst til å lage sånne jeg også.
    Har forresten lagt ut oppskrift på glutenfrie scones på bloggen min.
    Ha en fin helg videre!

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt bra ide Joy!
    Jag har en servis som heter Kungliga Slott, en jubileumsservis från Gustavsberg. Ska skrota ett etage-fat och använda stängerna till att bygga ett nytt av mina Kungliga Slott.
    1000 tack för en toppenide!

    Ha det gott,
    Berit

    SvaraRadera
  9. Nydelig! Så flink du er :) Og de makronene så farlig gode ut ja, og veldig dekorative :) Ønsker deg og dine en fin søndag. Klemmer fra Elin

    SvaraRadera
  10. Åh så fin det ble! <3
    Alltid like fassinert over makroner, aldri verken smakt
    eller baket! Men de er jo så pene :)

    God søndagsklem

    SvaraRadera
  11. Såå utrolig smart =) Det ble jo kjempe fiint! Flinka. Klem

    SvaraRadera
  12. Smart! <3 Og veldig veldig fint!!

    SvaraRadera
  13. Herlig kreativt og smakfullt innlegg.....Lekkert ble det;o)
    Ha en fortsatt fin dag!
    Klem fra meg

    SvaraRadera
  14. Wow, imponerende!! Et flott DIY tips, jeg elsker etasjefat :) Klemmer

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails