lördag 10 december 2011

Birthday cake!

God lördag allihopa!
Här har det varit dåligt med bloggande...
Det är ju så mycket skoj som händer denna tiden på året så tiden räcker inte alltid till.
Denna dagen har jag ägnat åt att baka en födelsedagstårta.
Min söta granne Frida har precis fyllt 10 år,
hon önskade så gärna att jag skulle baka en marsipantårta till hennes födelsedagsfest.
Och självklart hade jag lust till det!
Men så var frågan vilken typ av födelsedagstårta man lagar till en 10-åring?
Det är ju inte helt aktuellt med varken Hello Kitty eller Barbie-tårta.
Så då lagade jag tårta med söta rosor och tuffa stjärnor.
Denna gången lagade jag rosorna för hand, tycker de blir så mycket finare då.
Födelsedagsbarnet blev i alla fall väldigt nöjd - och det är ju det viktigaste!

Jag ska erkänna att för bara ett par år sedan så var jag inte alls intresserad av baking...
Men man ändras med tiden, och nu tycker jag det är jätteskoj!
Jag får utlopp för min kreativitet och lär mig hela tiden något nytt.
 
Önskar allihopa en mysig fortsättning på helgen!

5 kommentarer:

  1. Nydelig kake :) Skjønner godt hun ble fornøyd ja :D !! Ha en flott kveld
    klem Tove

    SvaraRadera
  2. Heldige Frida! Skjønner godt hun syntes den var fin! Klem Julie

    SvaraRadera
  3. FLOTT kake!!
    Og så snill du er ♥
    Tipper hun ble veldig glad for denne;)

    Ha en finfin helg;)

    Klem Line

    SvaraRadera
  4. Åhhh wow vilken underbar tårta. Hon måste ha blivit så glad : ) kram imponerad Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  5. Ohalala! Du er så flink Joy! Du må komme å bake min bursdagskake!

    Ønsker deg en finfin 3. søndag i advent, her har jeg funnet fram julepynten, så får vi se hva slags sprell jeg finner på {fnis}.

    Koose deg i dag.
    klemklem

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails