onsdag 9 november 2011

Ordning och reda i köket...

En av mina stora vardagspassioner är att laga mat.
Eftersom jag spenderar massor av tid köket, 
är det viktigt för mig att ha ordning och reda bland sakerna.
Ni som läst bloggen ett tag vet kanske att jag är väldigt glad i ting från Riviera Maison
och på köket är det inget undantag...
Smart och praktiskt förvaring, som samtidigt är stilig och dekorativ.
Etage skålarna i glas skapar vackra vardagsstilleben.
Bara att använda fantasin...
Pasta, chili och stjärnanis, ägg och kex gör sig mycket bättre på uppe på bänken,
än undangömt i kökslådan.
Att samla allt på ett fat gör rengöringen enklare.
Man sparar bänkplats och slipper att lyfta på varje ting när man ska torka av bänken...
Kryddkarusellen är en av mina favoritting i köket!
Väldigt praktiskt att ha kryddburkarna lätt tillgängliga när man lagar mat,
utan att de tar upp massor med plats.
Tack för alla era fina kommentarer och gratulationer till prinsen i förra inlägget!
Vi hade två härliga födelsedagsfester, 
men nu är det minsann gott att det är 1 år till nästa gång! *blunkesmil*

Ha en fin onsdag!

6 kommentarer:

  1. Hei Saranya:) I Trondheim har vi fått en egen Rivera Maison butikk over to etg, helt fantastisk. Masse fint:) Gøy å lese bloggen din, du er flink. Klem Tine Mette

    SvaraRadera
  2. Så deilig med sånn orden på kjøkkenet;)
    Jeg liker de RM skålene kjempegodt!!
    Ønsker meg til jul ♥

    Ha en finfin ettermiddag og kveld;)

    Klem Line

    SvaraRadera
  3. Hei min vakreste Joy (for du er litt min *knis*)
    Du har det så fint og ryddig rundt deg, sånt kan jeg like. Jeg er jo neat -freak selv.

    Elsker også Riviera Maison, får vi til en shopping dag i hovedstaden før jul? Det hadde vært såå koselig!

    Pengene fra dere har kommet. Jeg sender pakken med bud i løpet av uken, eller vil du heller ha det i posten?

    Ønsker deg og dine en fortryllende aften, her er det ribe i ovnen. Vi skal smake litt på julen - gleder meg...

    Stor klem fra
    Fabelaktig-Maia

    SvaraRadera
  4. Åhhhh så snyggt wow : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Åhh, så flink du er. Helt etter mitt hjerte. Det skal være stiligt og enkelt å rengjøre kjøkkenbenken. :)

    SvaraRadera
  6. Hei Joy, så lekkert det du har på kjøkkenet ditt.
    De er knall lekre de krukkene fra Riviea Maison,
    og du hadde pyntet de så flott.
    Ønsker deg en fin onsdags kveld.

    Klemmer fra Ine

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails