fredag 17 juni 2011

Vart tog sommaren vägen..?

Hej hopp!
Då var det äntligen fredag igen! Dock en regnig sådan, *snufs*...
Man får se det från den positiva sidan:
jag slipper i alla fall tänka på att vattna gräsmattan och blommorna i trädgården. 

Här är några bilder från Pingsthelgen som var förra veckan... 
Strålande solsken och massor med plussgrader.
Dagar som dessa är det skönt att kunna slänga sig i däckstolen uppe på takterassen och slappa.
Jag har planterat lavendel i krukorna.
Det är fint och se på och så luktar det väldigt gott. 
Ett tips är att lägga några kvistar i garderoben...  
- Kläderna får en härlig doft av sommar
samtidigt som lavendeldoften håller malen (møll) borta.
Läckra lemonader på flaska har ju blivit väldigt poppis den senaste tiden...
Jag köpte ett par flaskor när jag var i Sverige,
när de var tomma sköljde jag de länge med skållhett vatten, för att få bort ettiketterna.
Så mitt andra tips för dagen är att återanvända dessa till vatten, saft osv...
Mycket finare att ha på köksbänken än en saftflaska i plast.

Önskar allihopa en riktigt mysig helg! 
Kram Joy

7 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Så mange fine bilder fra pinsehelgen, skikkelig sommerstemning over dem!!
    Takk for gode tips, skal prøve det med lavendel!
    Vi får håpe sommeren kommer tilbake snart, idag er det ordentlig innedag - og vi trenger IKKE vanne blomstene ute i hagen;-)
    Ha en flott helg!
    Klem fra størstepia

    SvaraRadera
  2. Er kjedelig med dette sommerværet som forsvant. Men blir i virkelig sommerhumør av å se dine vakre bilder =)

    SvaraRadera
  3. Så herlige bilder ♥
    Her er sommeren også borte, men pinsehelgen var fin;)
    Er så flotte de flaskene, og så lurt og ha den ublandede saften i slike og... det har jeg ikke tenkt på - takk for tips ♥

    Ha en fin regnfull innedag;)

    Klem Line

    SvaraRadera
  4. Hei søtisen min!
    Så herlige bilder! Jeg elsker stilen din og alt du gjør og tar i er såå lekkert!

    Du må komme til oslo en dag og shoppe Riviera Maison sammen med meg i conceptstoren! I Love RM!

    Ønsker deg og dine en vidunderlig fredagskveld!
    Klem og smil

    SvaraRadera
  5. Hei Joy :)
    Nydelige og sommerlig bilder her hos deg ღ
    Elsker disse stolene og de står høyt oppe
    på ønskelisten, kanskje neste år?
    Deilige og fine lavendel, de lukter såååå
    godt, og veldig dekorative ღ Håper det
    snart slutter å regne og solen skinner på
    deg igjen min venn :) Her hos meg er det
    endelig sommer og varme, så deilig...
    Ønsker deg en flott fredag, og helg som
    kommer, stor klem fra Mette

    SvaraRadera
  6. Nydelige sommerbilder på en regntung dag. Ønsker deg en fin søndag, Joy. Takk for gode tips. Klemmer fra Elin

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg du har!
    Lavendel kan man aldrig få för mycket av:)
    Jag har funderingar på att köpa en sån paviljong som ni har, den är såå fin! Men jag undrar vad du använt till väggarna/gardinerna?
    Kram Paula

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails