söndag 6 mars 2011

Svenska fastlagsbullar!

Hej allihopa!
Det är söndag och solen skiner över Sørlandet – en fantastisk kombination!
Eftersom det är Fastelavn idag så har jag bakat svenska fastlagsbullar, även känt som Semlor.
Tips till goda semlor:
- blanda och mosa ut mandelmassa
(marsipan) med lite av inkråmet till vetebullarna och en liten skvätt grädde eller mjölk.
Lägg fyllningen i de urgröpta vetebullarna.
- vispa
grädde med lite florsocker eller vaniljsocker (ca 1 tsk).
Häromdagen överraskade jag min kjære med en liten present 
– nya espressokoppar från Riviera Maison.
Mannen älskar sitt Nespresso-kaffe och då tänkte jag att han skulle ha något fint att dricka det ur, hihi…



Kopparna är lagade av dubbla glas - 
så att drycken håller sig varm eller kall längre...
Me like!
Idag blir det ute och njuta av det fina vårvädret
Ha en strååålande söndag allihopa!
Kram Joy

4 kommentarer:

  1. Åååå de bollene så gode ut !!! skikkelig fristende !!!

    Kjempefine kaffeglass du har kjøpt, RM har såååå
    utrolig mye fint ;))

    Ønsker deg og dine en fin fastelavens søndag !!

    Kram Maren.

    SvaraRadera
  2. Svenske marsipan-semlor er bare sååå deilige! *smatt* Fikk vann i munnen av å se på dine! :)

    SvaraRadera
  3. ...Fantastisk flotte bilder..
    Så stemningsfulle og "klare"

    *like*

    SvaraRadera
  4. Hei hei!
    Så koselig at du fant veien til bloggen min og la igjen ett spor, for da fant jeg veien til deg. For en vidunderlig vakker blogg du har. Jeg legger meg til som følger og legger deg til blogrollen min, for da kan jeg følge med på dine nye innlegg!

    Gleder meg til å bli bedre kjent med deg!

    Klem

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails