söndag 20 mars 2011

Ciao ciao Italia...

Hej allihopa denna söndagskväll!
    
Efter min tid i Italien blev "pizza principessa" 
(prinsess pizza - mycket passande namn, hihi) min favorit...
Den innehåller bland annat parmaskinka, ruccula och kronärtskockor... 
- och tunn botten är ett must! 
Mums!

     
 Älskar att laga mat till folk så vi bjöd även hem svigers på pizzafest!
Till dessert hade jag lagat en svensk ostkaka
Det finns många olika varianter av denna kaka.. 
Idag exprimenterade jag och gjorde min egna "sunda" variant.

Min svenska ostkaka
3 st ägg
5 matskedar sukrin (finns i hälsokostbutiken - annars kan du använad vanligt socker)
1 dl mandemjöl (finns i hälsokostbutiken)
3 dl mjölk
300 gram cottage cheese

Vispa ägg och sukrin.
Tillsätt de andra ingredienserna och rör ihop till en fin smet.
Häll allt i en smörad form och sätt in det i ugnen på 175 grader i ca 1 timme.

Servera med sylt och grädde. 
Vi hade svigermors mumsiga rørte jordbær - något av det bästa som finns!
Smaklig måltid!

Nu blir det avkoppling resten av kvällen... 
Imorgon är det en ny vecka och nya möjligheter!
Kram Joy
så medans målarfärgen torkar i vardagsrummet
(mitt nya interiörprojekt),
njuter vi av hemlagad italiensk pizza.

5 kommentarer:

  1. Å, den pizzaen så vannvittig god ut! NAM!! Italiensk pizza er jo bare nydelig!!
    Og den ostekaken så også veldig god ut!
    Regner med dere koste dere med middagen!

    Ha en flott ny uke!
    Klem fra størstepia

    SvaraRadera
  2. Nå fikk jeg lyst på pizza, og jeg er stappmett! hihi! HErlig!

    Den kaken så bare helt nydelig ut, det ser ut som dere har kost dere masse i dag :-)

    Klem

    SvaraRadera
  3. Mmmm som dette så godt ut!
    Dette inspirerte til pizza og kos :)

    Ha en super ny uke! Kos deg :)

    Klem fra Tove

    SvaraRadera
  4. nam nam, den så nydelig ut,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  5. Hei!!
    Stjerneteppet er egentlig en dørmatte!!! Men her fungerer den både som matte oh teppe! Har både liten og stor - kjøpt på Bohus, tror de fortsatt har den!! Ha en super dag:-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails