lördag 19 februari 2011

Kladdkaka - en favorit!


God lördagsmorgon allihopa!
Efter ett par dagars vila känner jag mig mycket bättre... 
Väldigt skönt att det är helg nu.
Vi firar helgen med en smarrig kladdkaka!
Kladdkaka är något av de enklaste du kan baka - och är superyummie!
En riktig kaloribomb, hihi!

Här är mitt recept på kladdkaka till ca 6 personer:
2 ägg
2 dl socker
1 dl smält smör
1 msk vaniljsocker
3 msk kakaopulver
2 dl vetemjöl

Vispa först ihop ägg och socker. Tillsätt sedan smöret och de torra ingredienserna. Smöra botten på en rund bakform och sätt in i ugnen på 175 grader i 20 min.
Låt svalna i 5 min, kakan ska inte vara genomstekt, utan kladdig i mitten.
Servera med vaniljglass, grädde eller en god bärsås...


Något sött till kaffen!
Min kjære är väldigt glad i stark espresso... 
Själv föredrar jag en god kopp te till min kaka!

Ha en riktigt fin helg allihopa!
Kramar Joy

3 kommentarer:

  1. Mmmm den såg virkelig god ut, flink du er!
    Ha en fin helg videre!
    Klem!

    SvaraRadera
  2. Mmm...dette så deilig ut! :)

    God lørdag videre!

    SvaraRadera
  3. Det så delikat og deilig ut. Så flott med hjertet ♥ Godt du er bedre. Ønsker deg en fin fin kveld. Klemmer fra Elin

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails