fredag 23 juli 2010

Torsdagspyssel... Rund mormorspute.

Hej allihopa!
Det känns som om tiden bara rinner iväg och snart är det dags för helg igen - härligt!
Idag plockade jag fram symaskinen och provade mig på att sy mig en rund kudde/pute för första gången...

Kom över jättebra instruktioner på bloggen Tinos på hur man lagar mormorsputer, som hon kallar de. 





Utdrag från Tinos:

"Man klipper en lengde på ca 40x140.
Sy sammen kortendene.
Brett inn kanten ca 1,5 cm på begge langendene og sy en søm, la det være igjen en åpning på 1-2 cm.
Tre i en snor ved hjelp av en sikkerhetsnål i enden og snurp til.
Jeg brukte en fyllpute som var ca 40x40 cm,
jeg dyttet inn alle hjørnene på fyllputen, så den ble rund i fasongen.
Tilslutt tråklet jeg på den lille heklebrikken over hullet."
Nu är jag ingen mästare på symaskinen, men jag tycker att det är skoj och denna kudden var faktiskt inte speciellt svår att sy... Här ser ni reslutatet!
Min första mormorskudde blev en aning mindre än orginalen, men den blev söt ändå, 
och får därför bara vara till pynt, hihi!

Mina vackra rosor blommar för fullt ute i trädgården just nu... 
För att få in lite färg i det annars så vita vardagsrummet, 
plockade jag och tog in några av de fina ljusrosa rosorna.
Blev ju bara sååå fint!
"Livet mäts inte i sekunder. 
Utan i ögonblick som tar andan ur en..."
~
Stor kram Joy

6 kommentarer:

  1. Hei hei
    Så flink du er. Puten ble kjempe fin. Har selv sydd et par slike. Dekorative og flotte.
    Ha en fin dag
    Klem Tove

    SvaraRadera
  2. hei.
    å så fin den ble,ja har sett oppskriften hos tino jeg å,den er smart,
    koselig å lage sånt selv,likte din,
    flink du er.
    nydelige bilder ,koselig å ta inn blomster nå,men å det blåser her i dag,en riktig blåsbort dag,
    ha en herlig helg,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Ble supersøt da,selvom det er liten:-) Har sydd etter Tinos beskrivelse jeg også..
    klem og god helg♥

    SvaraRadera
  4. Hei
    Takk for hyggelig besøk. Bare koselig at du linker til meg. Så nydelige bilder du har på bloggen din, og putene ble kjempefine. Har en liten "ferie" fra bloggen, regner med å starte opp til høsten igjen.
    Ønsker deg en fortsatt fin sommer.
    Klem T

    SvaraRadera
  5. Hei :-)
    takk for hyggelig hilsen og så kjekt at du vil bli følger.
    Puten var nydelig. Synes det er så koselig med slike puter, minnen meg om min farmor som alltid satt og heklet :-)

    Ønsker deg en fiiin helg
    Klem, Nostalgia

    SvaraRadera
  6. Ooo... for en kjempekoselig blogg du har, og for et flott innredet hus! Stum av beundring! :) Puta ble kjempetøff den også! Det er ofte ikke så vanskelig som man tror, men med god forklaring går det enda bedre.
    Vakker liten sønn. Synes han minner litt om mine, bortsett fra hårfargen da ;-)

    Takk for at du vil bli min følger! Jeg har lagt deg i bloggrollen, så ser jeg når det skjer noe nytt ;-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails