torsdag 29 juli 2010

Lovely homemade...

Goddag allihopa! 
Nu har vi kommit till slutet av sommaren... *Snyft*. 
Så därför njuter vi av vaaarje sekund!
Idag har jag varit flitig och fått gjort en del husarbete. Medans lilleman tog sig en powernap passade jag på att stryka lite...
Något av det lyxigaste jag vet är att få krypa i säng med nystrukna sängkläder...
Hos Frøken Olsen i Arendal, har jag köpt Durance strykjärnsvatten som ger en ljuvlig doft av lavendel till sängkläderna!
Dessa sängkläderna är några av mina fina gamla skatter... 
Fick det för flera år sedan av min gammelmoster (grandtante) - det är hon som har gjort de.





Hon har virkat spetsen och broderat monogram med sina initialer. 
Önskar att jag var lika duktig på handarbete...

Har liggandes en de av andra spetsar som hon har gjort. 
Vet inte riktigt vad det ska bli av detta så därför får det ligga tills vidare... 
Någon som har ett förslag på vad jag kan göra?


I trädgården har jag plockat in lite lavendel som ska hängas på tork. Har nämligen planer på att sy lite doftpåsar som jag kan ha i garderoben.

Önskar alla en riktigt härlig dag!
Kramar Joy

8 kommentarer:

  1. Hej Joy
    Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg, det setter jeg stor pris på :) Så nydelige bilder du viser… av blonder, lintøy, lavendel og durance ♥ og herlige duftposer…. Ingen ting som er som å legge seg i nyvasket sengetøy – deilig :) Nydelig mormorspute du viser i innlegget under også – og takk for oppskrift! Ønsker deg en herlig torsdag, sommerklem fra Mette

    SvaraRadera
  2. hei hei:) de er så flotte de gamle lakene med blonde innfellinger:) har kjøpt en del av de selv når vi har vært i sverige, men er jo ekstra gøy når de er arvet:)

    Ha en fortsatt fin sommer:)

    SvaraRadera
  3. Utrolig vakre bilder hos deg...slike gamle blonder og stoff er gull verdt. Kanskje du kan sy puter eller kappegardin av noen?? Ellers er de jo vakre liggende i en stabel med nettopp en kvast lavendel på..♥
    klem

    SvaraRadera
  4. Ååå så nydelig gammelt sengetøy med monogram!!
    Kjempekos og gode minner om din moster :)
    Tenk hva de fant tid til å gjøre..

    Endelig nett-tilgang etter hyttetur i nord med snuppene mine..

    Ang. skohornet mitt kjøpte jeg det på ROOM på Vindern i Oslo, men det er nok et par år siden.
    Jeg forelsket meg og bare måtte ha det med meg hjem :)

    Nyt siste del av sommeren, her regner det og er ikke noe til sommerstemning. Men jeg og mannen skal ut og spise, har barnefri idag -så det er jo kos!

    Klem fra Tove

    SvaraRadera
  5. Hei♥

    Tusen takk for gode ord og råd:)
    Set stor pris på det:)

    FANTASTISK VAKRE bilder du viser!
    HERLEGE Durance♥

    Ønskar deg gode sommardagar vidare:)

    Klem frå Astrid♥

    SvaraRadera
  6. Heihei :)
    For en utrolig flink moster du har! Det er jammen ikke alle som kan gjøre noe så vakkert. Tenk på alt det de kunne før i tiden, som nesten ingen kan nå. Det er så trist at slik kunnskap går tapt, for selv om et brodert monogram blir veldig fint når det er lagd med maskin, så kan det jo ikke sammenlignes med et ekte, håndlaget broderi som det har blitt lagt arbeid og kjærlighet i! Du er heldig som har slike fine skatter :)

    Ha en fortsatt fin uke :)
    Klem fra Kari

    SvaraRadera
  7. Sengetøyet var nydelig! Helt enig med deg at det er superdeilig å legge seg i rent nystrøket sengetøy. Det er litt hverdagsluksus :) Lavendel ukter jo så godt også da. Sov godt! Klemmer fra Elin

    SvaraRadera
  8. Hei vennen ♥

    Takk for koselig kommentar :))) Nyyydelig flott sengetøy , skulle helst ha skiftet på nytt sengetøy hver dag hadde jeg orket!!! utrolig herlig ♥ Lavendel er lekkert...jeg har kjøpt mej Durance Lavendel badesalt!!! Anbefales virkelig ♥

    Ha en fin dag ♥

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails